Underbara resultat!

Det går poängmässigt precis lika bedrövligt att spela som vanligt, möjligen något sämre. Men jag har hittat tricket som gör att bollarna ska gå rakt. Ingenjörssambon räknade ut varför jag alltid slog åt fel håll, och efter att jag justerade slagen efter hans slutsatser så rätade de ut sig. Kruxet är bara att nu går slagen myyycket längre när jag träffar enligt hans recept + lägger till lärdomarna av videos om svingsekvenser (t.ex. https://youtu.be/OchUl17mSZM?t=96), så ibland hamnar jag LÅNGT bortom där jag trodde att jag skulle hamna. Nu gäller det ”bara” att stå femtioelva timmar på rangen för att pussla ihop de här sakerna med ett par andra detaljer i svingen, så kommer jag sedan bli världsmästare. Det kommer kanske ta ett tag, men jag är tillräckligt optimistiskt lagd för att fortsätta.

Och så har jag lärt mig uttala ”tajtlest” (och rodnar litet över att alltid ha sagt ”titlajst”). Ja, ni förstår min nivå.

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång